Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12411/611
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAguirre, Juan-
dc.contributor.authorChaves, Sindy-
dc.date.accessioned2021-09-30T17:55:20Z-
dc.date.available2021-09-30T17:55:20Z-
dc.date.issued2018-03-15-
dc.identifier.citationAguirre, J., y Chaves, S. (2018). Gestión Docente, Competencias Valoradas: Comparación Estudiante-Docente. Gestión Universitaria, 11(1). http://www.gestuniv.com.ar/gu_29/v11n1a1.htmlen_US
dc.identifier.urihttp://www.gestuniv.com.ar/gu_29/v11n1a1.html-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12411/611-
dc.descriptionAbstract: The purpose was to compare the views of students and teachers about the valued skills. The sample consisted of 554 students and 132 teachers. The methods of analysis included Cronbach's alpha to validate the instrument, an ANOVA to compare ordinal logistic models and derivatives. Results: The competences identified by students are helping with the course (teaching), handle powerpoint,(technology), able to evaluate (technical), being respectful (behavioral), handle the virtual classroom (technology) and applying theory to practice (technical). Teachers identified: being innovative in the classroom, helping with the course and speaking other languages (teaching), accessible, being on time, friendly and treating students well (behavior and attitudes) and operating and managing powerpoint and virtual classroom (technological).en_US
dc.description.abstractEl propósito fue comparar las opiniones de estudiantes y de profesores sobre las competencias valoradas. La muestra fue de 554 estudiantes y de 132 profesores. Los métodos de análisis incluyeron el alpha de Cronbach para validar el instrumento, una ANOVA para comparar y modelos ordinales logísticos derivados. Resultados. Las competencias identificadas propias de los estudiantes son: ayudar con el curso (docente), manejar powerpoint, (tecnológica), saber evaluar (técnica), respetuoso (conductual), manejar el aula virtual (tecnológica) y aplicar la teoría a la práctica(técnica), y por los profesores son: innovador en la clase, ayudar con el curso y hablar otros idiomas (docentes), accesible, puntual, amable y tratar bien a los estudiantes (conductuales o actitudes) y manejar powerpoint y manejar el aula virtual (tecnológicas).en_US
dc.language.isoesen_US
dc.publisherGestión Universitariaen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectestudiantesen_US
dc.subjectprofesoresen_US
dc.subjectcompetencias valoradasen_US
dc.subjectcomparaciónen_US
dc.subjectCosta Ricaen_US
dc.subjectstudentsen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.subjectvalued competencesen_US
dc.subjectcomparison modelsen_US
dc.titleGestión Docente, Competencias Valoradas: Comparación Estudiante-Docenteen_US
dc.title.alternativeTeaching Management, assessed competences: Student-Teacher comparisonen_US
dc.typeArtículoen_US
Appears in Collections:Artículos publicados en revistas internacionales

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons