Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12411/624
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAguirre-González, Juan Antonio-
dc.date.accessioned2021-09-30T18:38:25Z-
dc.date.available2021-09-30T18:38:25Z-
dc.date.issued2020-09-07-
dc.identifier.citationAguirre-González, J. A. (2020). Obstáculos del viaje emprendedor del estudiante universitario en Costa Rica. TEC empresarial, 14(3), 16-33. https://revistas.tec.ac.cr/index.php/tec_empresarial/article/view/5360/5118en_US
dc.identifier.urihttps://revistas.tec.ac.cr/index.php/tec_empresarial/article/view/5360/5118-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12411/624-
dc.descriptionAbstract: This study sought to identify the obstacles that limit the entrepreneurial desire among university students, in order to provide accurate guidance to universities, as well as to encourage university students’ entrepreneurial behaviour. The final sample includes information from 1458 university students (Costa Rican private university). Cronbach alpha estimates were employed in the empirical analysis. Additionally, a descriptive sociodemographic analysis based on ordinal logistic regression models was used to identify variables associated to each of the stages of the process. The findings indicate that the most influential factors explaining the entrepreneurial intention of university students are the lack of innovative ideas, the perception about business people, their age, their management background, the government support, the education level of the mother, the father’s economic activity, and the awareness of what it means to own and run a business.en_US
dc.description.abstractEl propósito de este estudio fue identificar cuáles son los obstáculos que limitan el deseo de ser empresario de los estudiantes, con el fin de orientar mejor los esfuerzos de las universidades y el desarrollo del interés empresarial en el alumnado. La muestra final estuvo formada por 1458 estudiantes de una universidad privada costarricense. El análisis incluyó la estimación del alpha de Cronbach del instrumento. Además, un análisis sociodemográfico descriptivo basado en modelos logísticos ordinales permitió identificar variables asociadas a cada una de las etapas del proceso. Los resultados mostraron que los factores que afectan el viaje emprendedor del universitario son la falta de ideas innovadoras, así como la pobre imagen de la gente de negocios, la edad, la falta de conocimientos en administración de negocios, el bajo apoyo del gobierno, el nivel de educación de la madre, la actividad laboral del padre y la conciencia de lo que significa ser propietario y administrar un negocio.en_US
dc.language.isoesen_US
dc.publisherTEC empresarialen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectemprenderen_US
dc.subjectobstáculosen_US
dc.subjectestudiantes universitariosen_US
dc.subjectCosta Ricaen_US
dc.subjectentrepreneurshipen_US
dc.subjectobstaclesen_US
dc.subjectuniversity studentsen_US
dc.titleObstáculos del viaje emprendedor del estudiante universitario en Costa Ricaen_US
dc.title.alternativeUniversity student's entrepreneurial journey obstacles in Costa Ricaen_US
dc.typeArtículoen_US
Appears in Collections:Artículos publicados en revistas internacionales

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons