Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.12411/595
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Acón Araya, Siu Fong | - |
dc.contributor.author | Salazar Ramos, Marianela | - |
dc.date.accessioned | 2021-09-30T16:19:04Z | - |
dc.date.available | 2021-09-30T16:19:04Z | - |
dc.date.issued | 2020-05-17 | - |
dc.identifier.citation | Acón Araya, S. F., y Salazar Ramos, M. (2020). Actitudes de universitarios hacia la estadística como materia de estudio y herramienta para analizar datos. Revista Interamericana de Psicología/Interamerican Journal of Psychology, 54(1), 1-23. https://journal.sipsych.org/index.php/IJP/article/view/1140/1008 | en_US |
dc.identifier.uri | https://journal.sipsych.org/index.php/IJP/article/view/1140/1008 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12411/595 | - |
dc.description | Abstract: This study analyses the attitudes towards the statistics of students of a private university in Costa Rica, according to the social, educational, instrumental, affective, cognitive and behavioral components through a non-experimental methodology and descriptive scope. The attitudes were measured using the Estrada Scale (2002), in a sample of 303 students from the Faculties of Exact Sciences, Health Sciences and Social Sciences of the Universidad Latina de Costa Rica. It was determined that the dimensions with higher scores in the perception of statistics are affective and behavioral. Favorable attitudes towards statistics occur mostly in students of Exact Sciences, although the majority of students does not avoid information with statistical content to understand academic and social situations. | en_US |
dc.description.abstract | Se analizan las actitudes hacia las estadísticas de estudiantes de una universidad privada en Costa Rica, según los componentes sociales, educativos, instrumentales, afectivos, cognitivos y comportamentales mediante una metodología no experimental y alcance descriptivo. Las actitudes se midieron mediante la Escala de Estrada (2002), en una muestra de 303 estudiantes de las Facultades de Ciencias Exactas, Ciencias de la Salud y Ciencias Sociales de la Universidad Latina de Costa Rica. Se determina que las dimensiones con puntajes mayores en la percepción de la estadística, son la afectiva y comportamental. Las actitudes favorables hacia la estadística se presentan mayormente en estudiantes de Ciencias Exactas, pese a que la generalidad del estudiantado no evita información con contenido estadístico para comprender situaciones académicas y sociales. | en_US |
dc.language.iso | es | en_US |
dc.publisher | Revista Interamericana de Psicología/Interamerican Journal of Psychology | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | actitudes | en_US |
dc.subject | estadística | en_US |
dc.subject | universitarios | en_US |
dc.subject | análisis de datos | en_US |
dc.subject | attitudes | en_US |
dc.subject | statistics | en_US |
dc.subject | university students | en_US |
dc.subject | data analysis | en_US |
dc.title | Actitudes de universitarios hacia la estadística como materia de estudio y herramienta para analizar datos | en_US |
dc.title.alternative | Attitudes towards statistics as study matter and tool for data analysis | en_US |
dc.type | Artículo | en_US |
Appears in Collections: | Artículos publicados en revistas internacionales |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
This item is licensed under a Creative Commons License