Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.12411/591
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Acón Araya, Siu Fong | - |
dc.date.accessioned | 2021-09-29T20:16:12Z | - |
dc.date.available | 2021-09-29T20:16:12Z | - |
dc.date.issued | 2017-12-01 | - |
dc.identifier.citation | Acón Araya, S. F. (2017). La investigación y la innovación como ejes transversales en la educación superior. Revista Humanitas, 14(14), 237-256. https://revistas.ucatolica.ac.cr/index.php/humanitas/article/view/123 | en_US |
dc.identifier.uri | https://revistas.ucatolica.ac.cr/index.php/humanitas/article/view/123 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12411/591 | - |
dc.description | Abstract: Two educational approaches related to research and innovation in the context of higher education are present in this paper. In a foreground, discussions proceed of subsequent actions of a globalized world as proposed by Angel Ruiz on the role that universities have in the XXI century and the teachers and students perspectives are integrated from the tenets of humanistic and sociocultural paradigms to account the main features and functions of these actors in the academic scope. Also, after delving into the researchers and innovators subjects and objects, the paper ends with remarks that determine the connections between these two axes to set the query: Does every process of innovation need to be supported by an investigative process? | en_US |
dc.description.abstract | Se presentan dos aproximaciones educativas relativas a la investigación e innovación en el contexto de la educación superior. En un primer plano, se proceden a discutir las acciones subsecuentes de un mundo globalizado tal y como lo propone Ángel Ruiz en el papel que cumple las universidades en el siglo XXI y se integran las perspectivas docentes y del estudiantado desde los postulados de los paradigmas humanistas y socioculturales, para dar cuenta de las características principales y funciones de estos actores en el ámbito académico. Asimismo, luego de profundizar en los sujetos y objetos investigadores e innovadores, se finaliza el escrito con los señalamientos que determinan las conexiones entre estos dos ejes para plantear la interrogante: ¿Todo proceso de innovación tiene que apoyarse en un proceso de investigación? | en_US |
dc.language.iso | es | en_US |
dc.publisher | Revista Humanitas | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | investigación educativa | en_US |
dc.subject | educación superior | en_US |
dc.subject | ejes transversales | en_US |
dc.subject | globalización | en_US |
dc.subject | educational research | en_US |
dc.subject | higher education | en_US |
dc.subject | transverse axis | en_US |
dc.subject | globalization | en_US |
dc.title | La investigación y la innovación como ejes transversales en la educación superior | en_US |
dc.title.alternative | Research and innovation as tranverse axis in higher education | en_US |
dc.type | Artículo | en_US |
Appears in Collections: | Artículos publicados en revistas internacionales |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
This item is licensed under a Creative Commons License