Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12411/591
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAcón Araya, Siu Fong-
dc.date.accessioned2021-09-29T20:16:12Z-
dc.date.available2021-09-29T20:16:12Z-
dc.date.issued2017-12-01-
dc.identifier.citationAcón Araya, S. F. (2017). La investigación y la innovación como ejes transversales en la educación superior. Revista Humanitas, 14(14), 237-256. https://revistas.ucatolica.ac.cr/index.php/humanitas/article/view/123en_US
dc.identifier.urihttps://revistas.ucatolica.ac.cr/index.php/humanitas/article/view/123-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12411/591-
dc.descriptionAbstract: Two educational approaches related to research and innovation in the context of higher education are present in this paper. In a foreground, discussions proceed of subsequent actions of a globalized world as proposed by Angel Ruiz on the role that universities have in the XXI century and the teachers and students perspectives are integrated from the tenets of humanistic and sociocultural paradigms to account the main features and functions of these actors in the academic scope. Also, after delving into the researchers and innovators subjects and objects, the paper ends with remarks that determine the connections between these two axes to set the query: Does every process of innovation need to be supported by an investigative process?en_US
dc.description.abstractSe presentan dos aproximaciones educativas relativas a la investigación e innovación en el contexto de la educación superior. En un primer plano, se proceden a discutir las acciones subsecuentes de un mundo globalizado tal y como lo propone Ángel Ruiz en el papel que cumple las universidades en el siglo XXI y se integran las perspectivas docentes y del estudiantado desde los postulados de los paradigmas humanistas y socioculturales, para dar cuenta de las características principales y funciones de estos actores en el ámbito académico. Asimismo, luego de profundizar en los sujetos y objetos investigadores e innovadores, se finaliza el escrito con los señalamientos que determinan las conexiones entre estos dos ejes para plantear la interrogante: ¿Todo proceso de innovación tiene que apoyarse en un proceso de investigación?en_US
dc.language.isoesen_US
dc.publisherRevista Humanitasen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectinvestigación educativaen_US
dc.subjecteducación superioren_US
dc.subjectejes transversalesen_US
dc.subjectglobalizaciónen_US
dc.subjecteducational researchen_US
dc.subjecthigher educationen_US
dc.subjecttransverse axisen_US
dc.subjectglobalizationen_US
dc.titleLa investigación y la innovación como ejes transversales en la educación superioren_US
dc.title.alternativeResearch and innovation as tranverse axis in higher educationen_US
dc.typeArtículoen_US
Appears in Collections:Artículos publicados en revistas internacionales

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons