Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12411/1146
Title: Implementación de metodologías innovadoras en el curso ISC-110 Programación 1 en un 26.7% de las clases
Other Titles: Innovative methodologies` implementation in the course ISC-110 Programming 1 in a 26.7% of lessons
Authors: Montoya Ramírez, Fabiola María
Keywords: metodologías
programación
ingeniería
educación
methodologies
programming
engineering
education
Publisher: 17 th LACCEI International Multi-Conference for Engineering, Education, and Technology: “Industry, Innovation, And Infrastructure for Sustainable Cities and Communities”
Citation: Montoya Ramírez, F. M. (2019). Implementación de metodologías innovadoras en el curso ISC-110 Programación 1 en un 26.7% de las clases.17 th LACCEI International Multi-Conference for Engineering, Education, and Technology: “Industry, Innovation, And Infrastructure for Sustainable Cities and Communities”. http://www.laccei.org/LACCEI2019-MontegoBay/full_papers/FP258.pdf
Abstract: En el curso ISC-110 Programación 1 de la Facultad de Ingeniería y Tecnologías de Información de la sede Heredia de la Universidad Latina de Costa Rica, se incorporan metodologías innovadoras en algunas clases del cuatrimestre, con el propósito de mejorar el rendimiento y satisfacción de los estudiantes que pertenecen a carreras de ingeniería civil, ingeniería electrónica e ingeniería industrial. Estudiantes que en su mayoría nunca han programado y se les dificulta el desarrollo de la lógica de programación.
Abstract: In the course ISC-110 Programming 1 of the Engineering and Information Technology Faculty of campus Heredia in Latina de Costa Rica University, is incorporated innovative methodologies in some quarters´ lessons, with the propose of improve the performance and satisfaction of students that belong to careers of civil engineering, electronic engineering and industrial engineering. Students that mostly have not programmed and are difficult for them to develop programming logic.
URI: http://www.laccei.org/LACCEI2019-MontegoBay/full_papers/FP258.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12411/1146
Appears in Collections:Artículos publicados en revistas internacionales

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons