Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12411/1055
Title: Modelado de aleaciones de memoria de forma CuZnAl
Other Titles: Modeling Shape Memory Alloys CuZnAl
Authors: Tabash Matamorros, Andre
Keywords: unión de tubería
aleación de memoria de forma
SMA
cobre
zinc
aluminio
modelado matemático
simulación en elemento finito
union pipe
shape memory alloy
copper
aluminum
mathematical model-ing
finite element simulation
Publisher: Gaudeamus
Citation: Tabash Matamorros, A. (2016). Modelado de aleaciones de memoria de forma CuZnAl. Gaudeamus, 8(1), 95-113. https://revistas.ulatina.ac.cr/index.php/gaudeamus/article/view/180/176
Abstract: Para este trabajo se desarrolla una comparación en la cual se modela un acople de tubería de cobre para mejorar las uniones de las tuberías y evitar las sol-daduras, con un modelado matemático que reúne varias teorías matemáticas. Se desarrolla un método que combina la de-formación térmica junto con la deforma-ción mecánica para tener una base de comparación con el método de elemen-to finito que usa la deformación mecáni-ca. Se utiliza la aleación de memoria de forma de CuZnAl con distintos porcentajes de los materiales por usar en la mezcla y con diversos tratamientos térmicos.
Abstract: For this work, it is developed a com-parison which would model as a copper piping connection to improve the piping’s union. This would also avoid the solde-ring. This is a mathematical modelling that combines many mathematical theories. Developing a method that combines the thermal deformation with the mechani-cal one to have a comparison base with the finite element method in which the mechanical deformation used. Here, it is used the memory lining up in CuZnAI form with different percentages of the materials used in the m
URI: https://revistas.ulatina.ac.cr/index.php/gaudeamus/article/view/180/176
https://hdl.handle.net/20.500.12411/1055
Appears in Collections:Gaudeamus

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons